Quantcast
Browse latest Browse all 8

$

Vlag bestellen: Rijssen viert Vrijheid

Vlag Rijssen viert vrijheid, update levering

Helaas is het bestellen van de speciale vlag niet meer mogelijk.

De inschrijving voor de bestelling is stilzwijgend verlengd geweest tot 3 april.

Dinsdag verwachten wij de eerste batch geleverd te krijgen en donderdag de tweede.

Wij gaan er alles aan doen om de speciale vlaggen dezelfde week (onze voorkeur vóór 9 april) te leveren bij jullie. Het kan voorkomen dat de tweede levering op vrijdag 10 april zal zijn.

Mocht het ons niet lukken voor 9 april vragen wij op uw begrip, wij zijn hierbij tevens afhankelijk van de leverancier.

Vlag Rijssen viert vrijheid

Rijssen bevrijd!!

Nog steeds zijn de geallieerden niet gearriveerd in Rijssen.  Op 9 april 1945 om kwart over twaalf gaat op het gemeentehuis de vlag naar buiten, even later gevolgd door die van de bewoners van pand nummer 25 in de Grotestraat. De laatste Duitsers zien nog kans weg te vluchten. Alles wat maar wielen heeft wordt gevorderd. Karretjes, fietsen en zelfs kinderwagens gebruikt men om de ransels in te vervoeren; wegwezen is hun enige gedachte.

BEVRIJD!

Dan breekt het moment aan dat de Canadese bevrijders met hun lichte pantservoertuigen het Schild oprijden. Een enthousiaste bevolking dringt meteen om de bevrijders. Hevige emoties komen los en het „Oranje boven” is niet van de lucht. Vijf jaar onderdrukking, ontbering, leven als onderduiker te midden van razzia’s, dit alles gaat zich ontladen tijdens de intocht van de Canadezen. (Bron: www.digibron.nl )

In heel Rijssen gaat de vlag uit, we zijn bevrijd!

Dit jaar wilden we dat groots vieren, met een hele mooie straatversiering. Gemaakt door en voor de inwoners van Rijssen.

Gezien de omstandigheden is dat dit jaar helaas niet mogelijk. Wij werden benaderd door een inwoner uit Rijssen met een geweldig idee. Graag geven wij hier gehoor aan.

Het is mogelijk om deze speciale vlag te bestellen voor een prijs € 14,50 (bestellen kan tot 1 april, 15.00 uur).

Hoe mooi zou het zijn als we gezamenlijk de vlag uithangen tot 4 mei?

Om op 4 mei de Nederlandse vlag halfstok te hangen om samen te herdenken aan de mensen die voor ons gevochten hebben en die we verloren zijn. Daarna op 5 mei samen met heel Nederland de bevrijding te vieren door de vlag te laten wapperen!

Laten we samen deze bevrijding vieren!

Bedrijvenuurtje

Inschrijfformulier Straatversiering 2020

Lid worden?
Dat kan! Via ONLINE AANMELDEN of download HIER het inschrijfformulier. (openen in adobe reader)

Sponsor?

Wilt u de Oranjevereniging sponsoren? Download HIER het inschrijfformulier voor de Club van Oranje. (openen in adobe reader)

Downloads

Het bericht Vlag bestellen: Rijssen viert Vrijheid verscheen eerst op Oranjevereniging Rijssen.

Viewing all articles
    Browse latest Browse all 8